מתווה חדש לתחבורה עתידית

תובנות מבוססות נתונים לקבלת מתווה חדש של תחבורה עתידית ללא רכב פרטי

פתרון בר-קיימא, המיועד למקבלי החלטות, לבעיות התחבורה העולמיות באמצעות תחבורה ציבורית מסונכרנת – במאמר של פרופ' אמריטוס אבישי צדר מהפקולטה להנדסת אזרחית וסביבתית בטכניון.

כולנו מודעים לנזקיה של התחבורה הפרטית במצבה כיום, אולם מאמר חדש [בקישור זה] המתפרסם בכתב העת Scientific Reports  מקבוצת Nature מציג תמונה מדאיגה אף יותר, ובעקבותיה פתרונות ברי-קיימא. הכותב, פרופ' אמריטוס אבישי צדר מהפקולטה להנדסת אזרחית וסביבתית בטכניון, מראה עם תובנות עד כמה העולם מבולבל כיום בתוכניות הפיתוח והיישום של רכבים אוטונומיים. הוא מציג ארבעה חלקים במאמרו: גזירת ממדי הנזק התחבורתי בעולם; השוואה, בזמני נסיעה, בין הרכב הפרטי לציבורי; יצירת דוגמא, הנגזרת משני החלקים הראשונים, של תחבורה אוטונומית ומשמעותה; ודיון המלווה בחזון על קבלת החלטות נדרשת.

האיור הנ"ל מהמאמר מראה את האזורים, בכל מקום מצוין, בהם התחבורה הציבורית מהירה יותר מהרכב הפרטי (בצבע כחול), או אזורים בהם הרכב הפרטי מהיר יותר מהציבורי (בצבע ורוד), או אזורים שווי-זמנים (בצבע ירוק). האזורים מתוחמים בניו יורק ובייג'ין ברדיוסים של 30, 45, ו-60 דקות נסיעה ממרכז העיר, ובשאר הערים ב-30 דקות. מודגם כאן שהערים שיקגו וטוקיו מאופיינות בתחבורה ציבורית הרבה יותר טובה מאשר בסידני וסינגפור.

לקריאת המאמר המלא